stosowanie klauzul niedozwolonych
Wzorce umowne (wzory umów, regulaminy) są coraz powszechniej stosowane przez przedsiębiorców. Trzeba jednak należycie zadbać o to, by zostały skutecznie wprowadzone i wiązały kontrahentów. Gdy są one adresowane do konsumentów, to powinny spełniać dodatkowe wymogi. Wzorce powinny być napisane w sposób prosty i zrozumiały, a także nie zawierać klauzul niedozwolonych (abuzywnych). To niełatwe zadanie wymaga z jednej strony ważenia interesów obu stron, a z drugiej strony wiedzy, jakie postanowienia mogą być uznane za niedozwolone.
Na przestrzeni lat wielokrotnie opracowywaliśmy wzorce umów i regulaminów, które do tej pory nie zostały skutecznie zakwestionowane przez sądy lub przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niemniej trzeba podkreślić, że rozumienie klauzul abuzywnych ulega zmianom, więc niejednokrotnie nie ma 100% pewności co do wprowadzanych rozwiązań, ale to doświadczenie podpowiada, jakie rozwiązania są mniej lub bardziej narażone na ich zakwestionowanie.
Proponujemy:
- opracowanie wzorców umownych – umów, regulaminów, ogólnych warunków umów (wykonywaliśmy kompletne rozwiązania dla deweloperów, ale także na potrzeby ogólnopolskiej sieci pośrednictw nieruchomości, na potrzeby wynajmujących w dużych obiektach jak biurowce i galerie handlowe),
- weryfikację stosowanych dotychczas wzorców umownych (dotyczy to umów różnego rodzaju), regulaminów i ogólnych warunków umów, świadczenia usług,
- reprezentację w postępowaniach kontrolnych oraz w postępowaniach z powodu zarzucanego naruszenia przez Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie (prowadziliśmy z powodzeniem wiele takich postępowań, w których doprowadziliśmy do uchylenia lub znacznego zmniejszenia nakładanych sankcji pieniężnych, jak np. w wypadku dewelopera postępowaniu z odwołania od decyzji Prezesa UOKIK, nakładającej karę pieniężną za stosowanie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, zakończonej uchyleniem w całości zaskarżonej decyzji).
- eksperci
- publikacje
Ochrona konsumencka także dla jednoosobowego przedsiębiorcy od 1 stycznia 2021 r.?
Ochrona konsumencka także dla jednoosobowego przedsiębiorcy od 1 stycznia 2021 r.?
- aktualności NWN

Skazanie za brak zapłaty
Brak zapłaty za wykonane roboty budowlane może wiązać się z odpowiedzialnością karną

PUODO a włamanie
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) pozytywnie ocenił działania podjęte przez spółkę,

Kolejny audyt zakończony transakcją
Kolejny wykonany przez nas i pomyślnie zakończony audyt nieruchomości zaowocował zakupem nieruchomości.

25 lecie działalności
To dla nasz szczególny rok – obchodzimy 25 lecie działalności. Wytrwaliśmy tyle

Zaskakująco dużo najmów
Ten rok możemy uznać za wyjątkowy, bowiem łącznie przy naszym udziale zawarte

Sukces w sprawie środowiskowej
Następna sprawa z zakresu ochrony środowiska zakończona pomyślnie dla naszego klienta. Tym

Spadki coraz gorętszy temat
Nieruchomości to także przedmiot licznych postępowań sądowych, w tym spadkowych. Tym razem